Az EU súlyos problémákat talált a Sheinnél
A kínai piactér/kereskedő számos gyakorlata nem felel meg az uniós jognak, gyakran megtéveszti a vásárlókat.
A kínai piactér/kereskedő számos gyakorlata nem felel meg az uniós jognak, gyakran megtéveszti a vásárlókat.
Gyanúsan gyorsan visszakerülnek az illegális termékek a piactérre.
Eddig mindössze egy darab fogyasztói panasz érkezett a GVH-hoz a magyar e-kereskedelmet letaroló szuperolcsó Temura.
A hazai online kereskedőket rangsoroló lista első helyén továbbra is az eMAG-Extreme Digital áll. A tavalyi forgalmi adatok alapján egyre jobban koncentrálódik a piac, ahol nem csak cégek, hanem üzleti modellek is versenyeznek egymással.
Az év legnagyobb értékű rendelése Covid-gyorsteszt volt, a legnépszerűbb étel a sajtburger, egy felhasználó pedig majdnem ezerszer hívta a Wolt ügyfélszolgálatát.
Nem biztonságos, rossz kezekbe kerülnek az adatok, megfojtja a kis patikákat – ez az indok elég volt az országgyűlésnek, hogy megszavazza a vény nélküli gyógyszerek csomagküldős kiszállításának betiltását.
Alig nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban, az év egészét nézve szinte stagnál. Az ok az lehet, hogy a háztartások egyelőre nem dolgok vásárlására költenek elsősorban, inkább szolgáltatásokra, élményekre.
Épp csak kinyitott Magyarországon a cseh hátterű netközért, a Kifli.hu, mikor beütött a járvány, megtízszerezve a rendelések számát. A pandémia azonban messze nem az egyetlen hajtóerő: a magyar élelmiszer-e-kereskedelemben még rengeteg potenciál van, a Kifli.hu-nál akár három számjegyű éves növekedéssel számolnak középtávon - mondta el a hvg.hu-nak Peter Klekner ügyvezető.
Tavaly a koronavírus-járvány miatt kilőtt az online kiskereskedelem, 12 hónap alatt 3 évet ugrottak előre a fejlődésben.
Csupán a vásárlói panaszok harmada nyomán indítottak vizsgálatot a fogyasztóvédelmi ügyekkel az önálló hatóság megszüntetése után megbízott kormányhivatalok.
A magyarok is rászoktak a netes vásárlásra, eközben a munkaerőhiány miatt egyre problémásabb, de legalábbis egyre drágább a csomagok házhoz szállítása és a csomagpontok fenntartása. A csomagautomaták megoldást jelenthetnek, forgalmuk egyre nő, de még mindig csak kis részt képviselnek a teljes forgalomban. Fura hungarikum, de a magyar vásárlók szeretik, ha az online vásárlás is offline.
A hazai netes kiskereskedelemi forgalom 16 százalékos bővülés mellett elérte a 270 milliárd forintot. A legnagyobb szeletet hagyományosan a műszaki cikkek jelentik, tavaly ez 48 milliárdot tett ki.
Szlovákiába terelődhet át az internetes kereskedelem egy része hazánkból, miután márciusban életbe lép a vasárnapi pihenőnap kapcsán elrendelt értékesítési tilalom a webáruházak esetén is – írta a Magyar Nemzet. A lapnak nyilatkozó egyik szakember szerint az is megoldás lehet, ha olyan áruátadó helyet jelölnek meg, ami vasárnap is nyitva lehet – mint például a benzinkutak.
Az év második negyedévében az online kiskereskedelem szinte minden szektorának forgalma nőtt köszönhetően az olyan szezonális hatásoknak, mint a ballagás, a gyereknap, illetve olyan egyszeri események hatására, mint a labdarúgó világbajnokság.
A világ legnagyobb kereskedelmi portálja, az Amazon.com Inc. bevétele jelentősen, 22 százalékkal bővült az idei második negyedévben, azonban ez sem volt elegendő ahhoz, hogy ellensúlyozza a költségnövekedést, így veszteséggel zárt.